کرم نیکا،ره آورد دستان مهربان طبیعت
فروشگاه فرآورده های طب سنتی نیکا

چین و چروک

Monday، ۲۴ Ordibehesht ۱۴۰۳

1- کدام نواحی صورت چین و چروک بیشتری دارند:

شدت چین و چروک در 8 ناحیه صورت بیشتر است: 1- پیشانی 2- گالابلا (فاصله بین 2 ابرو و بالاتر از بینی) 3- پلک بالا 4- پلک پایین 5- پنجه کلاغی (چین و چروک­های گوشه بیرونی چشم) 6-گونه 7- شیار بینی (2 شکاف پوستی که از هر طرف بینی به گوشه دهان حرکت می کند) 8- گوشه دهان.

2- راه کارهای محافظت از پوست صورت

ورزش کنید: مطالعات نشان می دهند خاصیت ارتجاعی ای که به پوست اجازه می­دهد

· می­دهد بعد از کشش به حالت اولیه خود برگردد، به طور قابل ملاحظه ای در ورزشکاران بیشتر است و ورزشکاران میان سال، پوستی متراکم­تر، ضخیم­تر و قوی­تر از گروه مشابه غیر ورزشکار دارند.

· تغذیه مناسب: ویتامین­ها و مواد معدنی در حفظ جوانی و شادابی پوست مهم هستند.

· خود را کف آلود نکنید. شست و شوی بیش از حد منجر به خشکی پوست می شود که می­تواند به طور موقت چین و چروک ایجاد کند.

· آرایش خود را هر شب بشویید و از یک صابون ملایم (2 بار در روز) استفاده کنید.

· اگر مستعد آکنه هستید از مواد آرایشی غیر روغنی استفاده کنید.

· برچسب محصولات را خوب بخوانید و از استعمال مواد آرایشی که دارای لانولین، ایزوپروپیل میریستات، سدیم لوریل سولفات و ترکیبات همانند چربی اجتناب کنید، زیرا این مواد برای پوست مضر می باشند.

· از دستکاری جوش های سر سفید خود داری کنید ولی جوش های سر سیاه را تخلیه کنید.

· فریب درصد داروها را نخورید، برخی محققین معتقدند درصد داروهای پوستی در تاثیر این داروها اثر کمی دارد و در اکثر آزمایش های انجام شده محصولات درصد پایین همان اثر درصد های بالا را داشتند.

· اخم نکنید

· سیگار نکشید

· الکل مصرف نکنید

· خود را از نور خورشید دور نگه دارید و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و لامپ های مادون قرمز را به حداقل برسانید، وسط روز در خانه بمانید، در برابر سطوح منعکس کننده هوشیار باشید.

از مرطوب کننده­ها استفاده کنید: مرطوب­کننده­ها برای حفظ آب پوست به کار می­روند. کاربرد مرطوب­کننده­ها روی پوست مرطوب بعد از حمام بسیار موثرتر از مالیدن آن روی پوست خشک است. پس سعی کنید رطوبت کمی در پوست خود نگه دارید سپس از مرطوب کننده­ها استفاده کنید. کرم کادیلای نیکا به عنوان یک مرطوب­کننده ارگانیک علاوه بر رفع چین و چروک و بازسازی پوست، رطوبت پوست شما را از طریق افزایش میزان سنتز اسید هیالورونیک و دیگر گلیکوزآمینوگلیکان­ها تامین خواهد کرد.

1- کاربرد کرم کادیلای نیکا در زیبایی و جوانسازی پوست

در پوست سالم تخریب فیبرهای کلاژن که اکثرا ماتریکس خارج سلولی را در درم اشتغال می­کنند و تغییرات آکواپورین 3 (AQP3) و ترکیبات پوستی مانند اسید هیالورونیک و سرامید موجب ایجاد چین و چروک، خشکی پوست، کاهش رطوبت پوست و کاهش خاصیت الاستیسیته پوست می­شوند. همچنین خطر پیری پوست از سن 30 سالگی به بعد افزایش یافته و میزان تولید فیبروبلاست­ها و کراتینوسیت­ها کاهش می­یابد. مصریان از مواد طبیعی چون توت­ها، سبزیجات، گیاهان، گل­ها و سایر مواد طبیعی برای جوانسازی و زیبایی پوست خود استفاده می­کردند. استفاده از محصولاتی که بتواند از طریق مکانیزم­های بیوشیمیایی و فارماکولوژیک منجر به افزایش خون­رسانی به سلول­های پوستی شود و یا بر ژن­ها و سلول­های بافت اپیدرم و درم تاثیر بگذارد می­تواند کلاژن سازی را تحریک کرده و روند پیری پوست، ایجاد چین و چروک و خشکی را کاهش دهد. از طرف دیگر استفاده از موادی که در ناحیه پوست منجر به اکسیژن­رسانی بیشتر می­شوند، می­تواند باکتری­های تشدید کننده آکنه را از بین ببرد.کرم کادیلای نیکا متشکل از مواد طبیعی ارگانیک علاوه بر کمک به حفظ زیبایی و تامین رطوبت مناسب پوستی، پوست را بازسازی کرده و از پیری پوست و چین و چروک جلوگیری می­کند. این کرم با انواع پوست­ها سازگار است. در ادامه شما را با برخی ترکیبات موجود در کرم کادیلای نیکا و مکانیسم عمل کرم آشنا خواهیم کرد تا به شما در انتخاب یک محصول مناسب پوستی یاری رسانیم.

1- برخی ترکیبات موجود در کرم کادیلای نیکا، موثر بر زیبایی، جوانسازی و خاصیت ضد چین و چروکی این کرم

1-1- عسل:

عسل یک ماده غذایی شیرین و غلیظ است که توسط زنبور عسل از شهد گل­ها ساخته مي­شود. عسل

طبيعي نيمه شفاف بوده و هر چه پر رنگ تر باشد طعم آن سنگين­تر و بهتر خواهد بود. شهد گل­ها با آنزيم مخصوصي كه در بزاق دهان زنبور عسل وجود دارد تركيب شده و طي يك فرايند شيميايي تبديل به عسل مي­گردد. بعد از ذخيره عسل در كندو، زنبورها با بال زدن­هاي خود كار تهويه را انجام داده، رطوبت بيش از اندازه عسل را از بين برده و آن را آماده مصرف می­کنند. عسل یک مخلوط اشباع از فروکتوز (38 %)، گلوکز (31%)، مالتوز، ساکارز و دیگر کربوهیدرات­ها می­باشد. عسل به علت PH اسیدی معادل 2/3 تا 5/4 خاصیت ضد باکتریایی دارد. از زمان­های قدیم عسل جایگاه مهمی در طب سنتی به عنوان دارو داشته است و کاربردهای بیشماری از این ماده ذکر شده است.

1-1- روغن زیتون:

یکی از ترکیبات اصلی روغن­های گیاهی اسید چرب است. روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسید چرب غیر اشباع می­باشد و فراوان­ترین اسید چرب موجود در روغن زیتون اولئیک اسید است. ترکیبات شیمیایی اصلی روغن زیتون شامل: اولئیک اسید، ترکیبات فنلی، توکوفرول­ها، اسکوالن و بتاکاروتن می­باشد. همچنین برخی ترکیبات فنلی موجود در روغن زیتون شامل: تیروزول، هیدروکسی تیروزول و اولئوروپین است. ترکیبات فنلی روغن زیتون دارای خواص آنتی­اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد سرطان، ضد التهابی، ضد تجمع پلاکت و ضد فشار خون می­باشند.

1-2- بره موم:

بره موم (پروپولیس) ماده­ای صمغی و طبیعی شبیه موم است که به وسیله­ی زنبور عسل از گیاهان مختلف جمع آوری می­شود. ترکیبات شیمیایی بره موم از لحاظ کیفی و کمی متفاوت بوده و وابسته به گیاهان ناحیه می­باشد. این ماده حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله برخی مواد انرژی­زا و پروتئین­های فراوان است. به طور کلی بره موم از 30% موم،50% صمغ و 10% چربی های ضروری، مواد آروماتیک و مواد معطر گیاهی و 5% پولن تشکیل شده است. بره موم دارای اثرات ضد قارچی و ضد میکروبی می­باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می­کند.

1- آثار فارماکولوژیکی و مکانیسم اثر مواد و ترکیبات معرفی شده

1-1- مکانسیم اثر عسل:

عسل ارگانیک یکی از ترکیبات معجزه آسای کرم کادیلای نیکاست. این ماده یکی از قدیمی­ترین و موثرترین ترکیبات طبیعی برای کمک به حفظ زیبایی پوست می­باشد . مقدار ویتامین C عسل، سه برابر بیش­تر از پلاسما است و در صورتی که بتواند از طریق راه کاری صحیح جذب پوست شود می­تواند نقش تغذیه اي و محافظتی را بر روي بافت­های پوستی داشته باشد. عسل دارای مقادیر بالایی از ترکیبات پلی­فنلی می­باشد که این ترکیبات دارای سمیت کم و فعالیت بیولوژیکی بالایی­اند و می­توانند اثرات آنتی­اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی را با ترویج سلامت بر پوست بگذارند. شواهد نشان می­دهند که فنل­ها می­توانند مانع از توسعه اختلالات پوستی مختلف مانند پیری پوست، ضایعات پوستی، انواع زخم­ها و حتی رشد سرطان شوند. اثر بخشی فنل­ها مربوط به توانایی آن­ها در کاهش مقدار گونه فعال اکسیژن واکنشی (ROS) و التهاب می­باشد و بنابراین مکانیسم تعمیر پوست را القا می­کنند و از چین و چروک پوست جلوگیری می­کند. رادیکال­های آزاد باعث آسیب زدن به پوست می­شوند، توانایی عسل در سرکوب پراکسیداسیون لیپیدی منجر به خنثی سازی رادیکال های آزاد شده و از پیری پوست جلوگیری می­کند. عسل به علت خاصیت آنتی­بیوتیکی خود به ميكروب ها و قارچ­ها اجازه رشد نمي­دهد و يك ضد عفوني كننده و پاک­کننده پوستی محسوب مي­شود. عسل طبیعی می­تواند بر بلوغ و جهت­گیری صحیح رشته های کلاژن، نوتروفیل­ها و فیبروبلاست­ها تاثیر مثبت بگذارد. با افزایش سن میزان کلاژن پوست و فرآیند کلاژن سازی طبیعی کاهش می­یابد، عسل با تحریک فیبروبلاست­ها و ژن­های موثر بر سنتز آن ها می تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم کلاژن سازی را در پوست افزایش دهد. عسل یک مرطوب کننده طبیعی پوست است و می­تواند علاوه بر آبرسانی پوست به حفظ و تولید گلیکوزآمینوگلیکان ها (از جمله اسید هیالورونیک) کمک کند. عسل ادم و اگزمای پوستی را کاهش می­دهد.

1-2- مکانیسم اثر روغن زیتون:

عامل موثر دیگر در اثر بخشی کرم کادیلای نیکا روغن زیتون کاملا ارگانیک می­باشد. ماساژ پوست با روغن­های گیاهی از جمله سنن مهم برخی کشورها می­باشد. زکریای رازی روغن زیتون را برای نرمی، نشاط پوست، پیشگیری از تعریق، پیری زودرس و جرب موثر می­دانست. روغن زیتون به دلیل دارا بودن ویتامین­های E، A، K و 6B و اسید­های چرب سلامتی، شادابی، رطوبت و نرمی پوست را تامین می­کند. اسید لینولئیک یکی از مهم­ترین اسید­های چرب غیر اشباع موجود در روغن زیتون می­باشد. روغن زیتون احتمالا به واسطه داشتن اسیدهای چرب ضروری و تحریک تکثیر سلول­های اپیدرمی به بازسازی پوست کمک می­کند. روغن زیتون به علت دارا بودن مواد آنتی­اکسیدانی خصوصا انواع ویتامین­ها از جمله ویتامین E می­تواند به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدانی در خنثی سازی رادیکال های آزاد عمل کند و از ایجاد رادیکال­های آزاد طی فرآیند اکسیداسیون سلولی جلوگیری نماید، در نتیجه از چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می­کند. رادیکال­های آزاد از جمله مهم­ترین عوامل آسیب­رسان به پوست می­باشند که پیری و چین و چروک پوست را افزایش می­دهند. آلفا توکفرول­های موجود در روغن زیتون دارای فعالیت آنتی­اکسیدانی قوی می­باشند و از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال­های آزاد محافظت می­کنند. ویتامین E دیگر آنتی اکسیدان­های قوی موجود در روغن زیتون می باشد. آنتی­اکسیدان­ها موجب جلوگیری از اثرات رادیکال­های آزاد و جلوگیری از آسیب به میتوکندری سلول­ها می­شوند. آسیب به میتوکندری جزء آسیب­هایی است که پس از صدمه دیگر نمی­توان آن را متوقف کرد. استفاده روغن زیتون در کنار عسل می­تواند مشکل ویسکوزیته و غلظت بالای عسل را حل کرده و به جذب بهتر آن کمک کند. روغن زیتون در ترکیب با عسل ترکیبی معجزه­آسا برای رفع مشکلات پوستی، کاهش چین و چروک و آبرسانی پوست ایجاد می­کند، که این امر در کرم کادیلای نیکا تحقق یافته است.

1-1- مکانیسم اثر بره موم:

بره موم موجود در کرم کادیلای نیکا یک ضد عفونی­کننده و نگهدارنده­ی طبیعی می­باشد و فاقد عوارض محصولات شیمیایی چون پارابن و مشتقات آن­هاست. همچنین بره موم دارای اثرات ضد عفونی­کننده، ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد انعقادی و فعالیت ضد توموری می­باشد. به طور سنتی اثرات بره موم در درمان عفونت­ها و بهبود زخم­ها اثبات شده است. این ماده علاوه بر مقابله با میکروارگانیسم­های تهدیدکننده سلامت و زیبایی پوست، نقش محافظت­کننده و تاثیر­گذار برکلاژن­سازی بافت صورت را نیز ایفا می­کند. همانطور که اشاره شد سلول­های فیبروبلاست یکی از مهم­ترین سلول­های درم می­باشند که در طول تکثیر آن­ها میزان سنتز کلاژن افزایش می­یابد تا تعادل ایجاد گردد. پژوهش­ها نشان داده­اند که بره موم می­تواند باعث افزایش سنتز کلاژن تیپ 1 و 3 شود.